Βήματα:

  1. Θέτω το πρώτο πρόσωπο του διαλόγου ως υποκείμενο, π.χ  Η δασκάλα
  2. Χρησιμοποιώ ρήματα όπως : είπε, διέταξε, πρόσταξε, παρακάλεσε κ.α,   π.χ. πρόσταξε
  3. Θέτω το άλλο πρόσωπο του διαλόγου στην αιτιατική,  π.χ  τον μαθητή     
  4. Προσθέτω συνδέσμους όπως : ότι ,πως ,να ,γιατί,  π.χ. να  
  5. Συμπληρώνω τη δεύτερη πρόταση του διαλόγου ως δευτερεύουσα που να εισάγεται με έναν από τους προηγούμενους συνδέσμους.  π.χ. να ανοίξει το βιβλίο.

Η δασκάλα πρόσταξε τον μαθητή να ανοίξει το βιβλίο.

Με παρακάλεσε να μη φύγω.

Για να μετατρέψω τον πλάγιο σε ευθύ σβήνω τα ρήματα όπως: παρακάλεσε, είπε, διέταξε, ρώτησε κ.λ.π. και τους συνδέσμους να, ότι, πως, κ.λ.π. και σκέφτομαι πως ακριβώς είπε τα λόγια ο ομιλητής.

Π.χ.  Μη φύγεις.


Discover more from Philologist-ina

Subscribe to get the latest posts to your email.

Σχόλια

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Γιατί δεν ξεκινάτε τη συζήτηση;

Απάντηση